Ochi de tigru, malachit, diamante și aur etic în cele mai impresionante ceasuri Chopard.

Ceasuri

Casa Scheufele începe un nou capitol în călătoria sa către luxul durabil cu L’heure du diamant.

Stăpânirea absolută a diamantului ca limbaj tehnic și estetic, carcase din aur etic, cadrane cu textură minerală și complicații inedite îmbracă cea mai excepțională colecție L’Heure du Diamant. Colecția iconică care, de la debutul său în 2012 în portofoliul Chopard, a devenit manifestul artistic al faptului că precizia mecanică și strălucirea bijuteriilor nu sunt opuse, ci aliate, îndrăznește cu prima sa complicație de fază lunară. Astfel, sărbătorește faptul că în universul său timpul nu se măsoară, ci se trăiește și se celebrează, astfel încât fiecare diamant montat pe unul dintre aceste ceasuri bijuterie este o amintire a faptului că ceea ce este cu adevărat valoros nu este ceea ce marchează orele, ci ceea ce le umple de semnificație.

Așa trăiește acest lucru directoarea artistică și copreședinta casei, Caroline Scheufele (și așa o face cunoscută în noua sa campanie cu Bella Hadid în rolul principal), care, cu această revizuire a colecției sale celei mai iconice, oferă cea mai excepțională lecție de savoir faire și stil și confirmă Chopard ca autoritate absolută în materie de ceasuri bijuterie.

L’Heure du Diamant este colecția iconică care a devenit manifestul artistic al faptului că precizia mecanică și strălucirea bijuteriilor nu sunt opuse

A vorbi despre aceste piese excepționale înseamnă a pătrunde în inima istoriei casei fondate în 1860 de Louis-Ulysse Chopard și care, un secol mai târziu, a fost complet transformată de familia Scheufele, cu tradiția sa îndelungată de precizie încărcată de artă.

Totul a început în 1904, când Karl Scheufele a fondat în Pforzheim, centrul istoric al bijuteriei și ceasorniciei germane, propria sa manufactură specializată în articole de lux din aur și platină, pentru a deveni referința internațională în materie de ceasuri-bijuterie. În primii ani, aderând la estetica belle époque a momentului, a surprins deja cu designurile sale delicate și transformabile, dar marele pas l-a făcut cu inovatorul clip introdus în 1912, care permitea purtarea unui ceas de buzunar la încheietura mâinii. Apoi, acest elegant precursor al ceasului de mână modern a adoptat în anii 1920 mișcarea art deco pentru a-și crea ceasurile unice, distinse prin formele geometrice îndrăznețe, monturile stilizate cu diamante și carcasele din platină, care au marcat tendința.

După provocările Primului Război Mondial, Karl Scheufele și-a concentrat din ce în ce mai mult colecția pe ceasuri, încorporând mecanisme elvețiene în carcase meticulos elaborate. Fiul său, care îi purta același nume, a continuat această muncă și a condus casa în anii de după război, pregătind-o pentru expansiune. Dar a fost al treilea Scheufele, în 1958, la doar 20 de ani, cel care a făcut pasul decisiv, manifestându-și intenția de a extinde aria de acțiune a casei prin achiziționarea unei manufakturi elvețiene de ceasuri cu o sensibilitate marcată pentru ceasurile-bijuterie. Ambiția sa s-a realizat în 1963, odată cu achiziționarea Chopard.

El a combinat atunci savoir faire-ul elvețian cu tradiția bijutieră a familiei sale, dând naștere unor piese sculpturale, ceasuri încrustate cu diamante tăiate cu precizie, texturi de scoarță, zale milaneze și cadrane din piatră ornamentală. În anii ’90, acumulase deja 15 Golden Rose de Baden-Baden, așa-numitele Oscaruri ale ceasornicăriei, iar în 1997 a lansat Chopardissimo, cel mai scump ceas creat vreodată de firmă: 874 de diamante, 163 de carate și 2.000 de ore de muncă care l-au transformat într-o icoană a excelenței extreme.

În 2012, odată cu lansarea colecției l’Heure du Diamant, s-a consolidat definitiv tradiția comună a Chopard și a familiei Scheufele de a crea „bijuterii care spun ora”. Acum, această casă care în 2018 a întreprins „călătoria către luxul durabil”, devenind prima manufactură de lux care s-a angajat să utilizeze aur 100% etic în producția creațiilor sale, introduce o complicație de fază lunară în ceasul său iconic l’Heure du Diamant. Adaugă un nou capitol la evoluție. Bijuteriile sale nu mai indică doar ora: ele dialoghează și cu stelele, fără a-și pierde strălucirea etică.

Noua colecție L’Heure du Diamant nu poate fi mai strălucitoare. Sunt adevărate opere de artă. Ceasuri deosebite, care radiază eleganță cu diamantele lor responsabile și selectate (firma respectă cele mai stricte norme de aprovizionare responsabilă, Procesul Kimberley și principiile de transparență ale Consiliului Mondial al Diamantelor) și montura lor particulară, care sfidează gravitația în formă de V, maximizând luminozitatea pietrelor.

Ochi De Tigru, Malachit, Diamante Și Aur Etic În Cele Mai Impresionante Ceasuri Chopard.

Toate noile ceasuri L’Heure du Diamant, pe care Bella Hadid le prezintă în recenta campanie a colecției îmbrăcată în flori, o referință directă la cataloagele florale ale Chopard din anii șaizeci, sunt piese surprinzătoare, deosebite și provocatoare. Sunt ceasuri cu cadrane cu textură minerală care evocă atât eleganța delicată a ceasornicăriei clasice, cât și estetica îndrăzneață a spiritului liber al anilor șaizeci și șaptezeci. De la guilloché de argint și pavé de diamante până la marchetaria de sidef și cadrane cu pietre ornamentale de ochi de tigru, malachit, opale și cornalină fac diferența, la fel ca și carcasele realizate din aur 100% etic, care distinge toate creațiile firmei, și brățările senzaționale de tip scoarță, gravate manual pentru a crea un efect tactil de mare textură. Acest know-how, împreună cu designul din plasă milaneză și aur împletit, reprezintă un omagiu adus moștenirii artizanale a casei la începuturile sale în atelierele din Pforzheim.

Dar și interiorul strălucește, deoarece în carcasele acestor ceasuri 100% Chopard (de asemenea proiectate, fabricate și montate în cadrul casei, disponibile în diverse forme: rotundă, ovală, octogonală, în formă de inimă și pernă) bate calibrul ultraplat Chopard 10.01-C. Cu un diametru de doar 15,7 mm și o grosime de 2,9 mm, acesta este unul dintre cele mai mici mecanisme cu încărcare manuală de pe piață, dezvoltat și produs integral în atelierele casei, fiind un exemplu al dedicării manufacturii pentru precizie și excelență tehnică.

Alte modele din colecție încorporează, de asemenea, calibrul automat de fabricație proprie 09. 01-C, precum și 09.02-C cu complicație de fază lunară, ceea ce consolidează și mai mult măiestria ceasornicară a Chopard, renumită și pentru bijuteriile sale de înaltă calitate și pentru povestea de dragoste cu covorul roșu, începută în 1998, când a devenit sponsorul oficial al Festivalului de Film de la Cannes.

În fiecare nouă ediție, meșterii bijutieri din atelierele de bijuterie de lux, conduși de Caroline Scheufele, reușesc să realizeze un număr de bijuterii egal cu numărul de ani de existență a evenimentului de la Cannes, în care Chopard a devenit unul dintre protagoniști. Florile și animalele, haute couture, pietrele prețioase, cosmosul și inima sunt sursele de inspirație care animă colecția Red Carpet Caroline’s Universe. Ele redau cu delicatețe personalitatea familiei Scheufele și capacitatea acesteia de a face să strălucească cele mai excepționale diamante.