Este utilă spălarea la schimbarea uleiului de motor sau dăunează motorului?

Motor

Tema spălării motorului la schimbarea uleiului de motor rămâne controversată de mulți ani și împarte șoferii în două tabere. Unii sunt convinși că, fără spălare, motorul se înfundă treptat cu depuneri. Alții consideră această procedură inutilă și chiar dăunătoare. In realitate totul depinde de istoricul concret al exploatării vehiculului.

Dacă mașina a fost deținută de la început de aceeași persoană, a fost întreținută conform regulamentului și în motor a fost turnat numai ulei de calitate de un singur tip, atunci spălarea este aproape întotdeauna inutilă. În astfel de condiții, în interior nu se formează depuneri semnificative.

Dar situația se schimbă când vine vorba de o mașină second-hand cu un trecut neclar. În astfel de motoare se găsesc adesea depuneri. În acest caz, spălarea ajută la curățarea sistemului și este deosebit de utilă la trecerea de la ulei mineral la ulei sintetic.

Există două metode comune. „Express” – compoziția de spălare se adaugă în uleiul vechi, se lasă motorul să funcționeze câteva minute și apoi se scurge complet împreună cu filtrul. „De durată” – produsul se toarnă cu aproximativ o sută de kilometri înainte de înlocuire, exploatând mașina în regim blând, după care se efectuează înlocuirea obișnuită a uleiului și a filtrului.

În plus, se practică spălarea motorului înainte de schimbarea uleiului. Cel mai cunoscut este utilizarea unui compus special de spălare. Schema este simplă: uleiul vechi se scurge, în locul său se toarnă lichidul de spălare, motorul funcționează câteva minute la ralanti, apoi lichidul este eliminat împreună cu impuritățile. După aceea, se instalează un filtru nou și se toarnă ulei proaspăt.

Există și o altă metodă, folosită adesea la trecerea de la ulei mineral la ulei sintetic sau în cazul unui motor foarte murdar. După eliminarea uleiului vechi, se adaugă puțin ulei proaspăt în sistem, doar pentru a stinge lampa de presiune. Motorul funcționează foarte puțin timp, acest ulei este, de asemenea, scurs și abia apoi se efectuează o înlocuire completă cu filtru. Unii proprietari de mașini merg și mai departe: mai întâi montează un filtru nou, toarnă ulei, conduc puțin timp, apoi repetă procedura pentru a obține o curățenie maximă.

În orice caz, este important să se controleze presiunea uleiului. Acest lucru este valabil în special pentru motoarele diesel și turbo, unde condițiile de funcționare sunt mai dure, iar cerințele de lubrifiere sunt mai ridicate.

Însă nu trebuie să folosiți niciodată motorină. În ciuda „sfaturilor de pe internet”, spălarea cu motorină sau cu un amestec de motorină și ulei distruge garniturile și etanșările. Combustibilul este prea agresiv pentru cauciuc, iar rezultatul poate fi opus celui așteptat. Este mai sigur să aveți încredere în produsele specializate, create special pentru curățarea motoarelor cu ardere internă.

Este Utilă Spălarea La Schimbarea Uleiului De Motor Sau Dăunează Motorului?

În timpul reviziei tehnice, cea mai sigură opțiune este să supravegheați personal serviciul. În acest caz, nu vor mai exista îndoieli că în motor s-a turnat ulei proaspăt și s-a instalat un filtru nou. Dar dacă nu puteți fi prezent la service, rămâne verificarea „la fața locului”. Uleiul de pe joja trebuie să fie la nivelul superior și să aibă o nuanță deschisă. În motoarele pe benzină, acesta se întunecă treptat, iar în cele diesel – mai repede, însă nu este dificil să distingi lichidul proaspăt de cel uzat. În ceea ce privește filtrul, situația este ambiguă: la unele modele, acesta este situat în partea superioară și este ușor de observat, la altele este ascuns mai adânc, dar chiar și acolo sunt de obicei vizibile urmele înlocuirii.